Vi söker en marknadsassistent

Heléns marknadsavdelning är ett kreativt team i utveckling, med många järn i elden. Vi söker därför en allkonstnär med hjärta för grafisk produktion, som trivs med en bred palett av arbetsuppgifter – ofta av stöttande och administrativ karaktär.


Välkommen till vårt stora lilla företag 

Heléns är Skandinaviens ledande stålrörsgrossist. Vi är lika små som vi är stora och lika lokala som vi är globala. Med närmre 300 medarbetare och närhet till kunderna på den nordiska marknaden är Heléns en smidig organisation, men vi har dessutom muskelkraft och stabilitet från ett internationellt moderbolag med 30 000 anställda.

Heléns marknadsavdelning ansvarar för att strategiskt och konceptuellt bygga och stärka företagets varumärke. Uppdraget innefattar traditionell marknadsföring och kommunikation – intern såväl som extern – men har också en innovativ karaktär, med betoning på digital utveckling.

Vi vill komplettera vår marknadsavdelning med en nyfiken, orädd och varm person som inte tvekar att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs. I gengäld erbjuder vi en kreativ och stimulerande miljö, där glädje, engagemang och framåtanda står i fokus.


Din roll på Heléns

Eftersom arbetsuppgifterna har en varierande karaktär är det viktigt att du är öppen och flexibel. Din roll ställer även stora krav på god kommunikation, samarbete och servicekänsla. Du är van att jobba med flera parallella projekt, gillar att koordinera uppdrag eller events och skapar trygghet i teamet genom att ha stenkoll på såväl detaljer som helhet.

Med Heléns grafiska profil som utgångspunkt stöttar du organisationen med presentationer, produktblad och annat grafiskt material. Du tar dig rollen som varumärkespolis när du på ett pedagogiskt sätt utbildar och hjälper dina kollegor att hantera mallar och följa Heléns grafiska riktlinjer.

Eftersom du snabbt blir en fena på vårt intranät, fungerar du som navet i vår interna kommunikation. Du ingår i ett team av webadministratörer där du innehar en koordinerande roll. Ditt ansvar är att utbilda dina kollegor i vår interna plattform och att se till att given struktur upprätthålls.

Du att duktig på att formulera dig i tal och skrift, på såväl svenska som engelska, vilket kommer väl till pass i samarbetet med koncernens internationella kommunikationsteam samt när du administrerar Heléns hemsida och sociala kanaler. Du är inte bara grammatiskt noggrann, men har även ett öga för detaljer och förmåga att strukturera information på ett lättbegripligt sätt.


Din bakgrund

  • Du kommer snabbt in i rollen tack vare några års erfarenhet av liknande arbete
  • Du har full koll på Adobe Creative Cloud (Photoshop, Indesign och Illustrator)
  • Du är väl bevandrad i Microsoft Office (framförallt Word och Powerpoint)
  • Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, på såväl svenska som engelska
  • Utbildning inom grafisk produktion eller kommunikation är meriterande
  • Erfarenhet av CMS-verktyg är meriterande


Ansökan

Obs! Ansökningstiden för tjänsten är passerad!
Vid frågor om tjänsten kontakta Petronella Hyll, Marketing Manager: petronella.hyll$@%&/()=@helens.$@.%&/()=se, tel: 0706-41 01 89. Du skickar din ansökan till Linda Hollins, HR Generalist: linda.hollins$@%&/()=@helens.$@.%&/()=se, senast den 2 december.


Välkommen med din ansökan!



 Vi tror inte att det är i stålet eller i röret som vår framgång sitter. Det är i människan – som vänder och vrider på ett problem, som lyssnar och som förstår, som är trevlig att möta och enkel att tycka om. På Heléns bygger vi starka team och en positiv företagskultur genom att lyfta fram ett spektrum av personligheter och ge dem spelutrymme att forma sin egen karriär. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter, en hel del personligt ansvar och internationella karriärmöjligheter, vilket skapar förutsättningar för utveckling och framgång – för både dig och Heléns